måndag 13 februari 2017

Vitlökskassler i smördeg

Kassler med vitlöksost i smördeg det är något av det godaste som finns! Vitlöksosten blandas med creme fraiche och riven ost och så rör man ner tärnad kassler och gräddar den goda blandningen i smördeg. Ibland händer det att smördegen spricker lite under gräddning, det gjorde den ena av mina smördegspaket denna gången men det har ingen betydelse för smakens skull. Supergott ändå! Här kommer receptet på 1 st inbakad vitlökskassler
Recept
ca 400 g kassler
100 g färskost med vitlökssmak
2 dl creme fraiche 34%
4 dl riven ost
Vitpeppar
1 rulle färsk smördeg
Ägg till pensling

Gör så här:
Putsa och tärna kassler
Blanda ihop färskost, creme fraiche, riven ost
Smaka av med vitpeppar. Rör ner kassler

Lägg blandningen i mitten på smördegen
Nyp ihop smördegen runt om så det blir tätt
Vänd smördegen så att skarven hamnar underst

Pensla med uppvispat ägg
Tillaga mitt i ugnen i 200° tills fin färg, ca 20 min

Servera med tex. klyftpotatis och sallad


För fler enkla recept - Följ mig på facebook HÄR >>
På Instagram heter jag @madameedithblogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar