torsdag 22 september 2016

Fudge

Mitt bästa recept på fudge - X-tra bild på chokladfudge finns HÄR >>

Recept
3 dl strösocker
2 dl vispgrädde
200 g marshmallows
100 g smör
100 g mjölkchoklad
100 g mörk choklad

Gör så här:
OBS! Rör mycket under HELA tiden du gör fudgen

Smält på medelvärme ihop allt utom chokladen
Rör runt. Låt småkoka på medelvärme i 10 min
Bryt chokladen i bitar

Drag kastrullen åt sidan. Blanda med elvisp i chokladen
Häll den släta smeten i en pappersklädd form, ca 20X25cm

Låt svalna i rumstemperatur. Låt sedan stelna i kylen
 Skär upp i valfria stora rutor

____________________________________
______________________________________________
Alla mina söta recept hittar du HÄR >>



För fler enkla recept - Följ mig på facebook HÄR >>
På Instagram heter jag @madameedithblogg

3 kommentarer:

  1. Om man bara har 150g marshmallows räcker det eller måste man minska ner dom andra ingredienserna också?

    SvaraRadera
  2. Om man bara har 150g marshmallows räcker det eller måste man minska ner dom andra ingredienserna också?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr har jag inte gjort på annat sätt än efter detta receptet.

      Radera